Вести

ChatGPT: Moj водич кроз историјске знаменитости у граду

Радионица је одржана у оквиру манифестације Ноћ истраживача 27.9.2024. од 17.30 до 19.30 на неколико локација у граду.
Учесници су били ученици од петог до осмог разреда ОШ “Вук Караџић” из издвојеног одељења Мачвански Причиновић (укупно 41 ученик). Подељени су у три групе које су ишле са наставником реализатором на различите локације и истраживали су задате објекте користећи вештачку интелигенцију, ChatGPT.
У свакој групи су ученици бирали: вођу групе који на крају треба да презентује све о истраженим објектима; ученика који ће користити таблет за податке о задатим објектима и користити CHAT GPT; ученика који ће проверавати да ли су информације тачне на релевантним сајтовима или ако је могуће у самом објекту; ученика који ће бележити податке у кратким тезама; ученика који ће фотографисати знаменитости, пазећи да не фотографише пролазнике.
Учесници група су: истраживали, прикупљали  податке о задатим знаменитостима, проверавали тачност информација (постављање питања-Да ли се ова информација поклапа са оним што знам из других извора?, Да ли ова информација делује логично?, Који би били разлози да је информација нетачна?),  фотографисали знаменитости и бележили најбитније ствари.
Обраду података и презентацију су реализовали  у ОШ “Вук Караџић” Шабац.
ПРВА ГРУПА -Задате знаменитости: ШАБАЧКО ПОЗОРИШТЕ, НАРОДНА БАНКА (УПРАВА ПРИХОДА), КРСМАНОВИЋА КУЋА,  СПОМЕНИК ЛАЗИ К. ЛАЗАРЕВИЋУ, ПРВА АПОТЕКАРСКА  УСТАНОВА (САДА ТУРИСТИЧКА ОРГАНИЗАЦИЈА) И  ОШ “ВУК КАРАЏИЋ” ШАБАЦ 
Реализатор-Данијела Станојловић, професор разредне наставе у ОШ “Вук Караџић” Шабац
ДРУГА ГРУПА -Задате знаменитости:  ШАБАЧКА ЦРКВА, МУЗЕЈ, БИБЛИОТЕКА, СОКОЛСКИ ДОМ (бивши Партизан).
Реализатори-Снежана Поповић,педагошки саветник, Петар Петровић-вероучитељ.
ТРЕЋА ГРУПА - Задате знаменитости: СТАРИ ГРАД,  БЛИЗНАКИЊЕ (ЗГРАДА СУПА И ОКРУЖНОГ СУДА), ЈЕВРЕМОВ КОНАК  (ОПШТИНА).
Реализатори - Снежана Шалаи Тибор, музички педагог, Илинка Шуваковић, наставник српског језика и књижевности.
Проблеми на терену
-спори таблети, интернет веза се губила, нетачне информације на CHAT GPT (посебно године изградње објекта, на ком месту у садашњем времену се налазио објекат и још неке историјске информације).
Ученици су проверавали информације на више начина: ученици из прве групе су чули о Шабачком позоришту од доајена шабачког глумишта Петра Лазовића, неке податке су имали записане на зградама, као године, а свратили су и у Туристичку организацију Шапца и чули су о првој апотеци у ШАпцу; друга група је о Шабачкој цркви слушала од вероучитеља, о музеју од кустоса, а о осталим објектима са сајта Туристичке организације Шапца; трећа група је о тврђави информације проверила на сајту о Тврђавама Србије које су на Сави и Дунаву, ВраачАрт а под покровитељством Министарства културе и информисања, информације о осталим објектима су проверили на сајту Туристичке организације Шабац.
ЗАКЉУЧАК
Важно је проверити податке из поузданих и актуелних извора, поготово када су у питању године, историјски подаци или чињенице које су подложне променама, зато што се CHAT GPT показао као непоуздан.
Аутор радионице:
Снежана Шалаи Тибор, музички педагог
Извештај приредила:
Снежана Шалаи Тибор,
музички педагог

 

План школе

План школе

Пројекти

Читалићи
Партнерство за праведно и квалитетно образовање
Друга шанса